Over ThermIQ

ThermIQ is fabrikant van intelligente verwarmingssystemen op basis van infraroodverwarming.

vrijdag 11 mei 2012

De installateurs van de toekomst

Een van onze vaste dealers installeerde onlangs infraroodpanelen in een bloemenwinkel, waarvan de eigenaresse met ons haar ervaringen deelde. Deze vaste dealer, Arien van den Berg, gaf ons een kijkje in de wereld van de moderne installateurs.


Nieuwe tijd

De meeste installateurs die rondlopen met een pijpje en buigtang zijn bang voor nieuwe producten zoals infrarood verwarming. De reden hiervoor is dat ze op stroom werken. Ik vind dat niet verstandig, want we weten allemaal dat het tijdperk van fossiele brandstoffen eindig is. Het wordt schaars, steeds duurder en, laten we eerlijk zijn, we zijn daardoor ook afhankelijk van landen waar we liever niet van afhankelijk zijn.

Dealerschap met ThermIQ

Ik ben me ervan bewust dat wereld verandert, en snel ook. Ik richt me op de toekomst met mijn bedrijf en omarm dit soort duurzame technologieën. Vandaar ook mijn dealerschap met ThermIQ. Met deze infraroodsystemen kan je echt kiezen voor duurzaam en los je problemen op, met de aangename warmte straling, die je met warme lucht niet opgelost krijgt.

Bloemenwinkel Het Berkje

Arien zorgde bij bloemenwinkel Het Berkje voor de installatie van ThermIQ infrarood verwarmingspanelen.  Arianne had in haar bloemenwinkel eerst een gevelkachel 4,5 Kw werkend op propaan, per week verstookte ze daar circa 60 euro propaan mee weg en was het nog altijd koud en onaangenaam in de winkel. Met de panelen van ThermIQ gaat ze nu terug in vermogen naar 1,3 Kw ; 2 kleine panelen van ieder 650 watt. Nu met een geïnstalleerd vermogen van 1,3 Kw is het dus wél comfortabel.  De kosten gaan nu naar maximaal 14-15 euro euro per week.

Passie en vakmanschap

Dat is toch een schitterend resultaat voor zowel de klant en het milieu! Ik ben daarom zelf ook enorm enthousiast over de systemen van ThermIQ en werk nauw samen met deze innovatieve producent. Ik ben zelfs al op uitnodiging van de directie op bezoek geweest in Duitsland waar ThermIQ de panelen produceert. Mooi om te zien hoe ze daar omgaan met kwaliteit en hoe de panelen met passie en vakmanschap gemaakt worden.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten